Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Σπίτι μου, σπιτάκι μου!

  Μερικοί λένε ότι το καλύτερο μέρος είναι το σπίτι μας και έχουν δίκιο κατά τη γνώμη μου. Όταν είσαι σπίτι σου νιώθεις πρώτα απ' όλα ασφάλεια. Δεν έχει σημασία αν είναι μικρό ή μεγάλο, αν είναι διαμέρισμα ή μεζονέτα. Όπως και να είναι, αποτελεί τη "φωλιά" μας, το χώρο μας, την όασή μας.
  
  Και ποιος δεν αναφωνεί με ανακούφιση "σπίτι μου, σπιτάκι μου!" μετά το πέρας μιας ατέλειωτης ημέρας. Φεύγεις το πρωί για τη δουλειά, περνάς τη μέρα σου κουραστικά, μέσα στο άγχος και την αγγαρεία του 8ωρου και δεν βλέπεις τη στιγμή που θα σχολάσεις για να επιστρέψεις στο σπιτικό σου. Αναζητώντας θαλπωρή και ηρεμία, πετάς άτακτα στο πάτωμα παπούτσια, τσάντα, σακάκι και με ένα μικρό άλμα - ή ακόμα και με αργά μικρά βήματα σε περίπτωση που η κούραση σε έχει καταβάλει τόσο που κυριολεκτικά δεν μπορείς να πάρεις τα πόδια σου - βουλιάζεις αποκαμωμένος στον καναπέ του σαλονιού σου. Κλείνεις τα μάτια και προσπαθείς να ηρεμήσεις, να ανασυγκροτήσεις το μυαλό σου που όλη μέρα ήταν απασχολημένο με κομπιούτερ και ένα σωρό κόσμο. Πηγαίνεις ύστερα από λίγο για ένα αναζωογωνητικό ντους και επιστρέφεις στον καναπέ. Χαζεύεις λίγο στην τηλεόραση, χωρίς να βλέπεις κάτι συγκεκριμένο. Βαριέσαι και την κλείνεις. Από τη θέση που κάθεσαι, το μάτι σου πέφτει πάνω σ' ένα άδειο βάζο. "Καλύτερα να βάλω κανένα λουλουδάκι", σκέφτεσαι και κατεβαίνεις στον κήπο να κόψεις μερικά. Επιστρέφεις με ένα μπουκέτο φρεσκοκομμένα λουλούδια και στολίζεις το βάζο. Αμέσως αισθάνεσαι όμορφα και θαυμάζεις αυτή τη χαρούμενη νότα που διακοσμεί το σαλόνι σου.

  Το επόμενο δωμάτιο, το πλέον χαλαρωτικό του σπιτιού, είναι ο προσωπικός μας χώρος, όπου εκεί περνάμε το περισσότερο διάστημα. Ακριβώς γι' αυτό το λόγο θα πρέπει να είναι περιποιημένος, όμορφα διακοσμημένος και να ακτινοβολεί εμάς τους ίδιους. Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στην επιλογή των χρωμάτων και των υφασμάτων που θα "ντύσουν" το χώρο μας, καθώς είναι απαραίτητο να ταιριάζουν τόσο με το χαρακτήρα μας όσο και μεταξύ τους. Οι ακραίοι συνδυασμοί και οι έντονες αντιθέσεις θα ήταν καλύτερα να αποφευχθούν. Εκτός από τα κλασσικά έπιπλα υπνοδωματίου (κρεβάτι, κομοδίνο, ντουλάπα, βιβλιοθήκη, γραφείο), καλό θα ήταν εάν προσθέταμε κι άλλα στοιχεία για να γεμίσει ο χώρος αποφεύγοντας παράλληλα να μην τον πολυφορτώσουμε. Σε περίπτωση, λοιπόν, που τα τετραγωνικά το επιτρέπουν, θα ήταν ωραίο να βρίσκεται σε μια γωνία μια μοντέρνα πολυθρόνα και δίπλα της ένα χαμηλό τραπεζάκι ή ένας οβάλ καθρέφτης με δικό του μπουντουάρ ακριβώς από κάτω. Εναλλακτικές υπάρχουν πολλές, φτάνει βέβαια να υπάρχει γούστο, φαντασία και μεράκι.

  Διαβάζοντας ξανά το κείμενο για τυχόν ορθογραφικά λάθη, φέρνω στο νου μου την αίσθηση που με πλημμυρίζει κάθε φορά που μπαίνω στο σπίτι μου μετά τη σχολή. Αναγνωρίζω στις λέξεις που γράφω τη διαδικασία που κάνω εγώ, οι γονείς μου, ο αδερφός μου όταν επιστρέφουμε σπίτι και θέλουμε να χαλαρώσουμε και να ξεφύγουμε έστω και λίγο από τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Χαρείτε το σπιτικό σας! Καλέστε φίλους και απολαύστε κάθε στιγμή όμορφα και γαλήνια. Θα το επαναλάβω τελικά: There is no place like home...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου